Saturday, May 21, 2016

O FORMER-LOVERS



                                                                                                                  
What did you do in my life? Were you the butcher or the bride? My savior? A suicide?
O countess, accountant, or clown: the one who talked all my airplanes down?



Forgotten parents, let’s make amends.

(Or is my asking a form of revenge?)

You wanted straighten, I wanted bend.

The times I broke out, where were you then?

                 Hi ho rally ree, hi ho rally ree

                 Hi ho hi ho hi ho rally ree.

                O life, you’re a fife

                 that plays out of tune.

                 I plug my ears shut

                 but still hear your song.

                 Hi ho hi ho rally ree.

O former lovers, can’t we be friends?

So many starting lines only dead ends.

Snippets of love songs lost to the winds.

O former loved ones, why not be friends?

                 Hi ho rally ree, hi ho rally ree

                 Hi ho hi ho hi ho rally ree.

                My life is a wife                                                             

                 who’s made out of tongue,

                 who talks while I fuck--

                 just on on and on. . . .

                 Hi ho hi ho rally ree.

O unborn bastards, shall we pretend?

Could we have saved some instead of just spend?

Why can’t the onces become once agains?

Quit filling rivers with corpses and cans.

                 Hi ho hi ho hi ho rally ree.

                O -- life is a knife

                 and it’s nine feet long.

                 We’re stuck in the gut

                 and then we are gone.

                 Hi ho hi ho rally ree.



In your life, what was I? Just one more endless hammer on the anvil of your nights?

Rusty dull umbilical scissors? Unspooled string to your puffed up kite?

--Duane Vorhees

1 comment:

  1. Oh anciens amants

    Qu'avez-vous fait dans ma vie? Etiez-vous le boucher ou la jeunemariee? Mon saviour? Un suicide?
    O comtess, comptable, ou clown: celui qui a fait tous mes avions se taire?

    Parents oublies dedommageons
    (Ou est-ce que ma demande est une forme de vengeance?)
    Vous avec voulu la ligne droit et j'ai voulu la ligne courbe
    Les temps que j'ai sortis, oh ou etiez vous alors?
    Hi ho rally ree, hi ho hi ho rally ree
    Hi ho hi ho hi ho rally ree
    O vie, vous etes un fifre
    Sonnant faux
    Je bouche mes oreilles,
    Mais j'entends toujours votre chanson.
    Hi ho hi ho rally ree.
    O anciens amants, nous ne pouvons pas etre des amis?
    Tant de lignes de depart, seulement impasses
    Les petits bouts de chansons d'amour perdues dans les vents
    O ancients amants pourquoi ne pas etre amis?
    Hi ho rally ree, hi ho hi ho rally ree
    Hi ho hi ho hi ho rally ree
    Ma vie est une femme
    Qui est faite de langue
    Qui parle quand je baise
    -- Sans cesse, sans arret
    Hi ho hi ho rally ree
    O des batards feindrons-nous de naitre?
    Aurions-nous pu sauver certains au lieu de despenser?
    Pourquoi les jadis ne peuvent pas devient present de nouveau?
    Finissons remplir les rivieres avec cadavres et boites.
    Hi ho rally ree, hi ho hi ho rally ree
    Hi ho hi ho hi ho rally ree
    O -la vie est un couteau
    Et c'est neuf pieds de long
    Nous sommes colles dans le boyau
    Et ensuite nous sommes partis.
    Hi ho hi ho rally ree.

    Dans votre vie, qu'est-ce qui etais-je? Juste encore un marteau infini sur l'enclume de vos nuits?
    Ciseaux ombiilicaux mornes et rouilles? Une corde debobinee pendue a votre cerf-volant heurte par le vent?

    --tr. Alina Duminica & Dorin Popa

    ReplyDelete

Join the conversation! What is your reaction to the post?