Saturday, November 14, 2015

Conquering Love



With hope my single ideology, innocence my only weapon,
I rose out of the nursery and went to conquer Love.

I passed all the girls in cellophane, said No to the ones in bows.

No purpose found I in frivolity: I was out to conquer Love.

And Love was a Virgin in a Pershing tank, a saint in burnished chain mail.

And I was Bubba in a pickup truck, an Eskimo in underwear.

Still, no purpose found I in frivolity. I was out to conquer Love.



So: I fell on Love with my Weakness, and I fell on Love with my Hope,

Fell on Love with my Purpose – was all-out to conquer Love.

But my belief blunted to memory, and my arms were battered to guile.

I fell back into my hatchery – I was out, oh! conquered by Love.

‘Cause Love’s a Virgin in a Sherman tank, Guan Yin in a steel nuptial veil.

I was a hick in a beat-up truck, an Eskimo exposed to the bare.

Though I found no purpose in frivolity, I was downed, conquered by Love.



And so now I pass my time with cellophane girls, say Yes to those in bows;

manservant of this world I found, not one to conquer Love.

But sometimes fondly I remember the days before I learned my craft

When, once in my hopes and my weakness. I had set out to conquer Love.

--Duane Vorhees

1 comment:

  1. Conquete de l'Amour

    Avec espoir mon ideologie simple, innocence ma seule arme.
    Je me suis leve hors de la pepiniere et suis alle conquerir l'Amour.
    J'ai passe toutes les filles dans la cellophane, j'ai dit Non a ceux dans les arcs.
    Aucun but je n'ai trouve dans la frivolite: j'etais dehors pour conquerir l'Amour.

    Et l'Amour etait une Vierge dans un Pershing blindee, une sainte dedans le courrier a chaines.
    J'etais personne dans un petit camion, un esquimau dans les sous-vetements,
    toutefois aucun but je n'ai trouve dans la frivolite, j'tais dehors pour conquerir l'Amour.

    Ainsi: Je suis tombe sur l'Amour avec ma faiblesse, et je suis tombe sur l'Amour avec mon espoir,
    je suis tombe sur l'Amour avec mon but - etais global pour conquerir l'Amour.
    Mais ma croyance s'est eteinte de la memoire, et mes bras ont ete battus a guile.
    Je suis tombe de nouveau dans ma pepiniere. Je suis alle dehors et je fus conquis par l'Amour.
    Puisque l'Amour est une Vierge dans un Sherman blindee, un Guan Yin dans un voile nuptial en acier.
    J'etais un paysan dans un camion de recrues, un esquimau sans aucun vetement.
    Aucun but je n'ai trouve dans la frivolite, j'ai ete avale, conquis par l'Amour.

    Et maintenant je passe mon temps avec des filles de cellophane, je dis Oui a ceux dans les arcs.
    Domestique de ce monde je suis, et pas parti dehors pour conquerir l'Amour.
    Mais, parfois, je me rappelle les jours avant que j'aie appris mon metier,
    quand, avec espoir et faiblesse, je m'etais mis a conquerir ;lAmour.

    --tr Alina Duminica & Dorin Popa

    ReplyDelete

Join the conversation! What is your reaction to the post?